Gratis havjagttur med Aarhus Strandjagtforening

Aarhus Strandjagtforening afholder fire gratis havjagtture i den kommende sæson. Flere af foreningens skippere vil gerne invitere interesserede med på en havjagttur. Formålet er at skabe interresse om havjagt for nyjægere og andre jægere som ønsker at prøve kræfter med de fantastiske oplevelser der findes inden for havjagt.

Vi sejler afsted fra Fiskerihavnen i samlet flok. Der vil være plads til 2-4 personer i hver båd afhænging af bådens størrelse. Der er et begrænset antal pladser.
Der er planlagt ture på følgende datoer:

Lørdag 10. oktober
Lørdag 14. november
Lørdag 12. december
Lørdag 9. januar

Vi mødes kl 7.00 ved jagtbroen og her vil jægerne blive fordelt i de forskellige både. Husk selv at medbringe redningsvest, varmt tøj, stor madpakke og varmt at drikke samt gyldigt jagttegn.
Tilmelding påkrævet. Tilmelding skal ske til Anders Jakobsen på tlf 51 80 86 92 eller e-mail: anjak74@hotmail.com
Har du spørgsmål er du naturligvis velkommen til at os.
Se mere på Facebookgruppe ‘Aarhus Strandjagtforening’

‘Åben båd’ i Aarhus Strandjagtforening

Lørdag den 29. august kl. 13.00-16.00 er Aarhus Standjagtforening vært for et ’Åbent båd’ arrangement. Vi tænder grillen og byder på pølser/brød og drikkevarer.
Arrangementet finder sted ved Jagtbroen.

Vi inviterer også ikke-medlemmer/nyjægere i håbet om at få nogle nye medlemmer i foreningen. Så send gerne mailen videre til nogen du kender, som kunne være interessereret i at vide mere om strand- og havjagt.

Vi tilbyder alle interesserede at de på nært hold kan se forskellige havjagtbåde og det vil også være muligt at komme ombord på nogle af bådene. Det vil være muligt at få en snak med erfarne jægere og dermed blive klogere på de fantastiske oplevelser der findes inden for for strand -og havjagt.

Arrangementet er også beskrevet Jægers Medlemsblad for august måned og vil også blive annonceret på Facebook.

Derudover afholder foreningen fælles havjagtture til efteråret/vinter. Er det noget du kunne tænke dig at deltage i, så mød op og hør om mulighederne for at få en plads i en af bådene. Turene er gratis at deltage i.

Arrangementet finder sted ved ‘jagtbroen’ som findes på Fiskerikajen i Aarhus Lystbådehavn. Nærmeste adresse er Fiskerikajen 22, 8000 Aarhus C. Ring til formand Anders Jakobsen på tlf 29 23 71 40 eller kasserer Kasper Michelsen på 28 71 13 73, hvis du har svært ved at finde vej.

Arrangementet er gratis.

Alle er velkomne – både medlemmer og ikke-medlemmer.

Vi ses og håber på godt vejr.

Med venlige hilsner

Aarhus Strandjagtforening

Indkaldelse til generalforsamling

Indkaldelse til generalforsamling i Aarhus Strandjagtforening

26. februar 2020 kl. 19:00
Klublokalet – Fiskerivej 8 – 8000 Aarhus C

1. Velkomst af bestyrelsen (Ole Mark)
3. Bestyrelsens beretning (Ole Mark)
4. Kassererens beretning
6. Valg
a. Kasserer (Kasper Michelsen )
b. Bestyrelsesmedlem ( Lars Thrane – genopstiller ikke)
c. Bestyrelsessuppleant
d. Bestyrelsessuppleant
e. Revisor (Christian Johansen)
f. Revisor
g. Revisorsuppleant
h. Revisorsuppleant
8. Lodtrækning til jagt

Indkomne forslag (punkt 5) skal være bestyrelsen i hænde senest 3 uger før generalforsamlingens afholdelse.
Forslag sendes til Ole Mark på email: ole-mark@mail.dk

Der vil igen i år være spisning i Havnens Varmestue kl. 18:00
Tilmelding til spisning nødvendig til kasserer Kasper Michelsen på tlf 28 71 13 73 eller på tilmeldingsseddel ophængt i klublokalet.

Sidste frist for tilmelding til spisning er 10. februar 2020

Mvh Bestyrelsen i Aarhus Strandjagtforening

Mårhund aften – Skibby Skydebane

MÅRHUND aften ONSDAG d. 18. december fra kl. 19.00 på SKIBBY SKYDEBANE

Mårhund oplæg v/Stig Jørgensen.

Stig Jørgensen kommer og deler ud af sine erfaringer med opbygning og vedligehold af ”baitpladser” samt hvilket grej, der er nødvendigt.

Stig er inkarneret mårhunde-jæger og har nedlagt dusinvis af mårhunde og har eksperimenteret med bait og kamera. Han mener nu at have ”opskriften” på at lokke den på baitpladsen. Desuden er Stig medlem af flere mårhunde-grupper på FB og koordinator i tæt samarbejde med DJ.

Han vil fortælle lidt om, hvordan du udvælger og opretter en såkaldt ”baitplads”, det er nemlig en af nøglerne til succes i kampen mod mårhunden.

Desuden giver Stig sit bud på hvordan man for få penge kan indkøbe grejet, uden det skal ruinere julen. Hvordan med kamera, bait, lys osv. osv.

Kom og del din egen viden om det lille bæst, og måske bliver du lidt klogere i løbet af oplægget.

Kom og deltag onsdag d. 18. december fra kl. 19 i Jægerne Århus nye lokaler på Skibby Skydebane.

Højbyhus 1A – 8462 Harlev

GRATIS ENTRE

Venligst Jægerne Århus

Roald Brandt Wad U

Foredrag: Fra Christiansø til Arktis

Onsdag den 6. november kl 19.00 kan du høre et spændende foredrag af dyrlæge og jæger Svend Erik Garbus, som fortæller om sine fem år lange forskning i rugende edderfugle på Christiansø. Svend Erik forsker i edderfuglenes helbred og på baggrund af dette kan han fortælle om andre dyrs og endda dit eget helbred. Der vil også blive vist film og billeder fra 2 forskningsekspeditioner i Arktis, hvor Svend Erik har indsamlet alkefugle, mallemuker og rider mellem isflager, hvaler og isbjerge i havet mellem Grønland og Canada.
Der serveres kaffe og franskbrødsmadder.

Foredraget afholdes på Fiskerivej 8, 1 th, 8000 Aarhus C kl 19.00-21.30

Alle er velkomne – både medlemmer og ikke-medlemmer

Har du spørgsmål til arrangementet er du velkommen til at kontakte Anders Jakobsen på tlf 29 23 71 40 eller e-mail: anjak74@hotmail.com

Nyjægerjagter ved Moesgaard 30. oktober og 4. december

Kære medlemmer

Igen i år er der mulighed for nyjægere at komme på jagt på de kommunale områder ved Moesgaard.

Jagterne finder sted 30. oktober og 4. december.

Såfremt du ønsker at deltage kan du kontakte Michael Schou Jensen på e-mail:
michaelschoujensen@gmail.com

Michael vil se om han kan finde en plads til alle.
En nyjæger karakteriseres som værende en der har fået jagttegn inden for de sidste 2-3 sæsoner.
Hvis du ønsker at deltage så send en mail til Michael med navn, adresse, tlf, mail og forening.

Mvh Anders Jakobsen, Aarhus Strandjagtforening

Information fra Jægerrådet Aarhus vedr. jagt på de kommunale områder i Harlev

Vedr. mark- og andejagterne i Harlev.

Kære jægere i Århus

I flere år har Jægerrådet kunnet glæde en rimelig stor gruppe af Århusianske jægere med muligheden for at komme på en andejagt, en markvildtjagt eller en bukkejagt på et revir i nærheden af vores by.

Ved sidste årsmøde for Jægerrådet Århus vandt en del af de tilstedeværende en jagt på én af Århus Kommunes arealer. Ét af disse revirer har de sidste år ændret karakter på grund af byudviklingen eller arealomlægninger ved landbruget. Derved er jagten på netop det sted blevet uinteressant. Vi har forsøgt at bevæge kommunens folk til at anvise en erstatning for det tabte, men det har Århus Kommune desværre ikke set sig i stand til.

Derfor er vi nu nødt til at skuffe dem, som trak en jagt i Harlev. Den invitation til en markjagt eller andejagt i Harlev – som nogle har vundet sidste januar – kan vi ikke efterkomme.

Det er selvfølgelig med stor beklagelse, at vi skriver dette. Det ligger dog udenfor vores magt at ændre Kommunens beslutninger inden sæsonens start. Vi vil dog i Jægerrådet fortsat arbejde for flere jagtmuligheder for Århusianske jægere på kommunens arealer og håber på, at der fra næste sæson igen er flere jagtmuligheder at dele ud af til medlemmerne af vores jagtforeninger. De andre jagter på kommunens arealer bliver gennemført, som planlagt.

J.C. Johansen, Udvalg for de Kommunale Jagter

Arthur Wierema, Formand Jægerrådet Århus

Havjagttur på Aarhusbugten

Igen i år arrangerer Aarhus Strandjagtforening tre havjagtture på Aarhusbugten.

Vi sejler med Hucklas motorsejler fra Aarhus Havn en tur ud på Aarhusbugten.

Der er planlagt ture på tre følgende datoer:

6. oktober 2019 (Tilmeldingsfrist 30. september)

2. november 2019 (Tilmeldingsfrist 25.oktober)

11. januar 2020 (Tilmeldingsfrist 6. januar )

Vi mødes ved parkeringspladsen ved Havnens Varmestue kl 7.45.

Vi sejler kl .8.00 og er hjem igen ved. ca. 16.00 tiden.
Turen er incl. rundstykker til morgenkaffen samt et måltid varmt mad til frokost.

Pris for turen er 300 kr pr. person. Turen er for medlemmer af Aarhus Strandjagtforening
Tilmelding sker hos formand Anders Jakobsen på tlf 29 23 71 40 eller email: anjak74@hotmail.com
Husk at medbringe gyldigt jagttegn
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte Anders.