Nordea-Fonden støtter Aarhus Strandjagtforening og Jydsk Akademisk Jagtforening med 24.000 kr

Som det fleste af Jer ved blev det på generalforsamlingen i maj måned enstemigt vedtaget at vores forening påbegynder et samarbejde med Jydsk Akademisk Jagtforening om køb af en fælles havjagtbåd. Derfor har vi sendt et par fondsansøgninger afsted til bl.a. Jægerforbundet og Salling Fondene. Ingen af disse steder var der støtte at hente. Men i fredags fik vi besked fra Nordea Fonden om at de gerne vil støtte vores samarbejde med Jydsk Akademisk Jagtforening, hvor vi sammen køber en brugt havjagtbåd, som vores medlemmer kan benytte sig af. Støtten lyder på 24.000 kr. Det gør det noget nemmere at finde en passende båd.

Torsdag den 23. septemtember mødes bestyrelserne  fra begge forening og lægger en plan for det videre samarbejde. Der vil blive nedsat et bådudvalg med repræsentanter fra begge foreninger. Hvis det er et udvalg du ønsker at være medlem af så send en mail til formand@aarhusstrandjagtforening.dk. En af udvalgets første opgaver bliver at finde den rette båd.Der kommer mere på vores hjemmeside når mødet har været afholdt, så holde øje med den.

Husk at du på vores hjemmeside wwww.aarhusstrandjagtforening.dk kan tilmelde dig de nyhedsbreve der lægges op på vores hjemmeside.Husk at vi også har en Facebookgruppe – Aarhus Strandjagtforening.

Tre fællesjagter i den kommende sæson
Igen i år afholdes der gratis havjagtture.  Vores forening og Aarhus Strandjægernes Motorbådsklub afholder tre havjagture for nyjægere og jægere, som ikke tidligere har prøvet havjagt. Formålet er at skabe interesse om havjagt og introducere jægere til de fantastiske oplevelser der findes inden for havjagt.  Så kender I nogen som gerne vil prøve havjagt så kig nedenfor for yderligere information. Turene er også annoncereet i DJ’s medlemsblad. Der er stadig masser af ledige pladser.

Der er planlagt ture på følgende datoer:
Lørdag den 9. oktober
Lørdag den 13. november
Lørdag den 8. januar 2022

Åben båd i august

Igen i år var der åben båd sidste lørdag i august. Her havde medlemmerne mulighed for at mødes med hinanden over en kold øl og en varm pølse. Se mere i det kommende Jægerblad. Jægers lokalredaktør bad om en historie så mon ikke vores forening er repræsenteret i oktoberbladet.

Har du spørgsmål eller kommentarer så tøv ikke med at tage fat i mig.

Det var alt for denne gang. 🙂

Mvh Anders Jakobsen

Kom på havjagt!

Aarhus Strandjagtforening og Aarhus Strandjægernes Motorbådsklub afholder tre gratis havjagtture i den kommende sæson for nyjægere og jægere, som ikke tidligere har prøvet havjagt. Formålet er at skabe interesse om havjagt og introducere jægere til de fantastiske oplevelser der findes inden for havjagt. Vi sejler afsted fra Fiskerihavnen i mindre både.(havjagtbåde og mindre fiskefartøjer).
Der vil være plads til 1-2 jægere i hver båd.

Der er et begrænset antal pladser.

Der er planlagt ture på følgende datoer:
Lørdag den 9. oktober
Lørdag den 13. november
Lørdag den 8. januar 2022

Vi mødes kl 7.00 ved jagtbroen og her vil jægerne blive fordelt i de forskellige både. Husk selv at medbringe redningsvest, varmt tøj, stor madpakke og varmt at drikke samt gyldigt jagttegn.

Tilmelding påkrævet. Tilmelding skal ske til Anders Jakobsen på tlf. 51 80 86 92 eller e-mail: formand@aarhusstrandjagtforening.dk
Vær opmærksom på at skippere kan aflyse turen hvis vejret er for dårligt.